Обладнання: корабель,
Сонце з промінцями, малюнок «Діти України»,квіти, мікрофон, малюнки шкільного
приладдя і рюкзака, повітряні кульки.
Хiд уроку
І. Органiзацiя класу.
Учитель.
Любі
першокласники! Давайте разом піднімемось і привітаємось.
(
Вітаємось).
Мої любi дiти!
Ви прийшли нинi в перший клас.
Вчитись будете разом й
радiти,
І рости кожен день i час.
Школа дверi для вас вiдчинила
І запрошує вчитися
вас,
Бо знання — це велика
сила!
Тож навчайтеся! В
добрий час!
Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком – подорожею у Країні
Знань.Але кожна нова подорож починається із
знайомства. І знайомство
це уже не з дошкільнятами, а зі справжніми школярами.
Гра «Мікрофон»
Мене
звати Інна Анатоліївна. Ми будемо разом з вами вчитися читати , писати,
рахувати і навіть гратися. Розкриємо багато
секретів і таємниць. Разом пройдемо багатьма стежками Країни Знань.
(Передається мікрофон і учні називають свої імена.)
— Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких
нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина. І в підтвердження цьому
усміхніться один одному і потисніть ручки.
II. Повiдомлення теми i мети уроку.
-
Отже, сьогодні ми з вами подорожуватимемо У
Країну Знань. Діти, а чи готові ви до подорожі? Чи готові до навчання в 1
класі?
ІІІ.
Робота над темою.
Подорожувати в Країну Знань усі 4 роки ми
будемо з вами голубою стежиною під девізом «Капітошка ти і я - разом ми
одна сім’я». (Вивчення девізу. Звертається увага на класний стенд)
Зупинка
«Наша країна – Україна»
(
Бесіда
про Україну, область, село. Імена посадових людей)
«Мовна»
зупинка
-
Але
поряд із веселкою і краплинками завжди є сонечко, яке нам подарувало ось такі
квіточки. (Роздаю дітям квіти з паперу)
-
А тепер всі поглянули на квіточки і
спробуємо надрукувати своє ім’я.Виберіть фломастер такого кольору, колір
якого схожий на ваше ім’я.
(
Посередині доски «Діти України». Учні прикріплюють свої квіти).
Зупинка
- гра «3 якої казки?»
«...А Пiвник тим часом замiсив тiсто, принiс дрова, розпалив у печi, а Мишенята танцюють та в iгри граються...» (Колосок.)
«...Кiзонько моя мила, Кiзонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-дереза.)
«...Не їж мене, я тобi пiсеньку заспiваю... (Колобок.)
«...От Котик почув Пiвника, прибiг, забрав його у Лисички i понiс додому.» (Котик i Пiвник.)
«...Хто, хто тут живе?»
— Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побiгайчик!
— А ти хто така? (Рукавичка.)
-
Молодці! Ви
правильно і швидко відгадали загадки. Наші гості впевнилися, що ви є гарними знавцями українських народних
казок.
Зупинка
«Спортивна»
А тепер у нас розминка,
а тепер фізкультхвилинка.
Встаньмо рівно біля
парт, починаємо, на старт.
Ось зігнули так ручата,
полетіли, мов качата.
Хвостиками покрутили і
голівки нахилили.
До сонечка потяглися,
потім в боки так взялися.
Вправо, вліво
нахилились, руки вниз ми опустили,
Ними трохи потрусили,
трохи відновили сили.
Тож робимо наступний
крок і продовжуємо урок.
Зупинка «Математична»
— Наступна
наша зупинка -«Математична». Я маю подивитися , як ви знаєте математику.
Порахуйте від 1 до 10.
Порахуйте від 10 до 1.
Порахуйте, скiльки хлопчикiв i дiвчаток у класi.
— Молодцi! Впорались iз завданням. Продовжимо нашу подорож.
Але погляньте, чомусь сонечко у нас сумне. Воно приготувало нам ще
одне випробування.
Кожен промінчик – то загадка. А відгадка до загадки – малюнок, який ми
помістимо до нашого рюкзака. Подивіться, є малюнки? Що, ніде немає?
_ А якщо ви під парту залізите і
подивитесь? Ану спробуйте.
-
Ой, бачите,як добре?
-
А зараз я буду читати загадки, ви уважно слухайте, і в
кого буде малюнок – відгадка, виходить до мене і прикріпляє до рюкзачка.
1.
Букви всі від А до Я
Живуть на
сторінках … (букваря)
2.
Для письма , сказати прошу,
Що потрібно
взяти? (зошит)
3. Малювати в
альбомі всім допоможуть … (олівці)
4. Виводить
букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова,
гарненька … (ручка.)
4.
Всяк школяр
його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)
-
Яке приладдя ще
потрібно брати до школи, а ми за нього не говорили.
-
Молодці!
А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи
і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку
ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола,д ума думку: - А чи все поклав у сумку?
Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в
портфель? (Діти відповідають)
Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
-
А тепер подивіться, що у нас вийшло. Наше сонечко нам
всміхається. Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай сонечко
всміхається вам завжди, а я і батьки будемо радіти за вас. (Міняю сонечко на
веселу сторону)
— Молодцi! Ви щойно пройшли першою
стежкою Країни Знань, упоралися з усiма завданнями. Країна Знань
має свої закони, і ви їх повинні знати.
Заходить учитель — треба встать.
Коли сідать
дозволить, сядь.
Встати хочеш — не
гукай.
А
тільки руку піднімай.
У школі парти
бережи
І на парті не лежи.
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти
рівно, гарно.
Щоб
не сутулилася спина,
Сядемо рівно неодмінно.
Уважно вчителя ти слухай
І не поводься ,як папуга.
Прізвиськ дітям не давай,
А дівчаток захищай!
Клас і школу бережи,
З цього дня вони твої!
ІV. Пiдсумок уроку.
— Ось i добiг кiнця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань —
стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радiсним i цiкавим! Нехай наша школа стане для вас другою домiвкою! За те ,що ви так гарно працювали на уроці,
Королева Країни Знань передала вам невеличкі подарунки. Лист першокласникі і
пам’ятку ви прочитаєте вдома разом з батьками. (Роздаю листи, пам’ятки і
повітряні кульки).
Всім дякую за сьогоднішній урок.
Відпочивайте. А в понеділок справжні шкільні уроки.
|